Friday, February 8, 2013

mabrukalaikkk !

ASSALAMUALAIKUMM 
masihkah korang engt dengan entry yang nie ?
yang ak dok sibuk share status kat fb pasal ramai kawan ak nk kawin ..
alhamdulilah two of them was married .. 
and aku hanya mampu mendoakan kebahagiaan korang dari jauh dan xlupa kutitipkan doa semoga aku juga mampu menamatkan hubungan ak bersama yang tersayang di jalan yang halal macam kamu .. amin .

dalam pade itu ak nak share stori mori ku during that ceremony .. 
okey majlis akad nikah kak aida bermula seawal jam 9.30 malam pade 1feb yang lalu ..
ak sempat menghadirkan diriku bersama dengan qaseh ain dan jugak adik aku si mimi berserta anak sulung ak si isya.. yang lain hanya menunggu kami berdua upload gmbr di fb sahaja memandangkan jarak umah yang jauh .. terdekat hanya ak dan qaseh ain  .. namun si qaseha ain hanya upload gmbar kami berdua sahaja di fb tanpa ade pom muka kak aida .. hahahha 
aku memakai baju kurung dan xmekap sangat yela bukan majlis ak pom nk hover bagai (bajet ak jnis pakai mekap tebal tebal)) dan si qaseh ain memakai jubah .. katenya nak mencarik calon calon ustad yang hadir di majlis kak aida memandangkan keluarga kak aida and her husband dr kalangan yang mcm ustad dan ustazah .. :)

ak pom xtahu mase biler si laki kak aida nie lafaz akad memandangkan kedudukan geng geng laki agak jauh dan ak pom agak segan tetiber untuk menonjolkan diri dalam family kak aida .. (konon ayu lettew))
then reramai laki laki bangun dan si pengantin lelaki or husband kak aida bangun bersalaman dan ak ternampak ayah kak aida memeluk menantu baru .,. hehhe maka dengan itu sahla hubungan kak aida bersama dengan waafi .. alhamdulilah .. 
sejujurnya ak mengagumi kak aida kerna dye xberdebar debar pom macam org lain kalaula ak yang berada di tempat dye, kompem asyik nak pi tandas jea keje .. hahah da la pegi umah cik kudin tempat first ak carik yela tandas umah dye sebab nk shishi.. muahahha :P
even bakal mak mentua ak pom mengutuk asyik carik tandas jea biler dtg umahh .. 
smbung citer kak aida , si dia dengan sabar dan tenang menunggu saat dijabkabulkan .. dan dye jugak tidak sesebak pengantin yang lain yang akan menitiskan air mata biler selesai akad .. kalaau ak kompem rabak tisuu .. mungkin dye terlebih bersedia rite ?? hahahha 
selepas itu acara menyarungkan cincin dan jugak penyerahan mas kahwin dr pihak laki kak aida kepada kak aida .. mesti kak aida orang paling kaya nnti masuk sem3 .. ohh kak aida kami jeless )) hahahha .. 
upacara cium dahi xde tp si waafi telah meletakkan tangan ke kepala kak aida dan membacakan doa buat si isteri .. ala yang macam ustad don buat kt bini dye tuhh (0---)





selepas itu kami pom berangkat pulang ke umah kak aida yang jaraknya 5min -10min dr masjid tempat berlangsungnya majlis akad nikah tuhh ... sudah tentu ini adelah acara makan makan .. ak punya program diet terpaksa dilupakan sebab ak tergoda dengan nafsu syaitan yang memujuk ak supaya makan nasi pade malam ituu padehal da 4ari xmkan malamm .. i is sad ! hahahh sebab ak tergoda dengan solok lade buatan air tangan umi kak aida .. umi kak aida memang teror masak !!
hahhaah

2feb 2013
ak bersiap siap di rumah ak menuju ke majlis kak aida pade kol 11 pagi .. disebabkan ak seorang yang suka menyusahkan diri sendrik ditambah perangai giler stereng ak, ak dr machang bersama dengan my sis dan si isya bertolak dr umah menuju ke pasir mas dahulu kerna ingin mengambil teman tersyang sy si yuyi unn tuhh .. sesambil menunggu si syidah , pah dan jugak my romate ana ! 
diorang datang dipandu oleh pah sebagai tukang drebarnye dan ak selaku tukang penunjuk jalan..
pukul 12 bertolak dr pasir mas menuju ke tanah merah .(kalau korang xtahu , dr machang , nak pegi pasir mas kena ikot tanah merah )) ade paham ? it means ak nie pegi pasir mas then pusing balik menuju tanah merah untuk ke majlis kak aida .. si bella da koling gtau da smp ketika jam menunjukkan jam kol 12.55pm .. ak plak terpaksa g amik qaseh ain yang sedia menunggu ak dr mengambil yuyi.. dalam mase yang same jugak kwn ak mctiey hantar text tanya ak kat mane .. malah si murni plak kol tanya jalan umah aida .. nampak tak ak plak yang amat busy semalam semua dok pakat tanya ak.. 
akhirnya tepat jam 1 suku ak smp dengan diorang di hadapan umah kak aida .. parking kete agak jauh sikit untuk elak kesesakan lalu lintas memandangkan jalan kat situ agak sempitt .. tehhehe ..



qaseh ain dengan hadiah besar gedebak .. dibelakangnya , ak dengan si isya !


 posing dahulu with le adiah uolsss .. 2 gituu ,.. mihmihh

dari jauh nampak kak aida dan waafi tengah bersalaman bersama dengan para tetamu .. dan kami menyerbu kak aida seakan xpenah berjumpa padehal bwu jea cuti 2 weeks.. hahahha .. kemudian teros naik ke atas umah memandangkan kami membawak hadiah sebesar gunung dan jugak ade 2 adiah ! hahha ..kak aida sibuk dengan melayan karenah kawan kawan dye terutama dr sekolah sekolah .. so kami terus turun untuk makan makan .. dalam mase inila ak sempat berjumpa kwn kwn ak yang lain dan kami sempat bertanya khabar masing masing even sempat membuat janji dengan mctiey untuk celebrate her besday !
adegan mase makan xsempat nk snap picture sebab semua dok sibuk bercakap dan mengkomdemkan dan menganjing kwn kwn .. biasala jumpa kawan kawan giler giler paham paham sndriklaa .. 
selepas itu sesi menggila bersama dengan pengantin .. xde pengantin kami pom menggila bersame bajet kami yang punya itu pelamin dan jugak bilik pengantinn ..'tehehhehhe


 selamat pengantin baru.. kak aida dan waafi !


peace !!


kegilaan bersamee ..


kami tumpang bahagia .. :)


4 cowok comei comeii .. (lai lai masih kosong kosong,, ohhh )))

the bride, si comel (aku)) and besties , yuyi !

dalam kol 3 petang aku berkejar plak ke pantai timur untuk membeli hadiah buat sorang sahabat ag ,.ni akak dye yang kawin tapi xkan ak nak pegi dengan tangan kosongkan .. si syidah tertinggal fon di umah kak ain dan terpaksa berpatah balik ke umah qaseh ain sementara ak membeli hadiah .. seterusnya kami 2 buah kerete berkejar kejaran (padehal rilexx jea)) ke rantau panjang dr tanah merah tadi .. dalam kol 4 lebihh gitu kami singgah di masjid beijing rantau panjang yang dibina bercirikan masjid negara cina ... okey ini first time ak singgah solat sini walaupom da banyak kali dtg rantau panjang .. kami bersolat zohor dan seterusnya menunggu asar .. selepas asar ak dengan busynya mengkoliing si adi untuk bertanyakan lokasi umah beliau .. umah beliau betul betul depan sg golok ... beberapa langkah saje korang da pegi oberseaaa... 
waktu kami sampai pihak catering da simpan barang dan kami pom berasa malu untuk masuk namun keluarga adi sangat menghargai kedatangan kami dan menjemput masuk untuk menjamu selera.. nampak x again ak makan ? so how's my diet ??


amik gambar bajet kak ain dan aedy kawin .. mihmihh .

siap bergambar salam peluk cium mak aedy dulula then kami beransur pulang .. namun masih sempat singgah ke pekan rantau panjang untuk beli ice cream yang sedak dan jugak satey ikan yang femes amos di sini .. hehhe plan asal nak dtg shopim namun kiter hnya mampu merancang kerna larik dari plan .. hahhaah .. so next plan kite dtg shopim ye wahai kawan kawan sekalian ?
meneruskan perjalanan ke pasir mas untuk menghantar passenger si yuyi .. then pecut balik ke machang but pit stop at tanah merah dulu untuk hantar si qaseh ain .. muahahah .,kepenatan si drebar kerna seharian memandu dan akhirnya mematikan enjin kenderaan dbx kuu pade pukul 7.45 di dalam garaj umah aku ..

last word : semoga berbahagia dan kekal until jannah kak aida dan waafi ..semoga hubungan kamu diiringi dengan kehadiran si kecik .. hehhehe insyallah


2 comments:

  1. singgah sini bce entry... smoge mereka bkekalan sehingga ke akhir hayat.. insyallah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...