Wednesday, February 6, 2013

segmen Blogwalking & Kenali IPT

ASSALAMUALAIKUMM ..
tertarik dengan segmen anjuran kak niera + husna ..
okey ak decide nak ceritakan pasal my universiti .. 
now i studi at UiTM PUNCAK ALAM in bachelor of health administration.
before this, i was studied at UiTM merbok kedah in foudation of law .. 

untuk maklumat lanjut , 
click banner
.
.
^


okey jom review apa yang menarik dalam kos yang penah mclaa belajar dan sedang belajar .. 

kemasukan :
untuk makluman Uitm dibuka untuk kaum bumiputera di Malaysia yakni untuk menjamin kaum bumiputera agar dapat memasuki universiti  di Malaysia .. memandangkan persaingan yang sengit di luar dengan biasanya dimenangi oleh kaum kaum lain , kerajaan mewujudkan Uitm untuk menjamin masa depan kaum bumiputera dan sekaligus memartabatkan kaum Melayu .. namun begitu, para graduan Uitm yang dilahirkan mampu menyaingi para graduan dari universiti yang lain pada hari ini dengan kemudahan dan fasiliti yang disediakan malah tenaga pengajar yang berpengalaman dan juga import dari luar untuk bidang bidang tertentu ..

cara memohon :
permohonan untuk menjadik warga Uitm means nak masuk Uitm senang jea secara online. dapatkan no pin di BSN . permohonan Uitm dibukak sebanyak 2 kali setahun sama ade untuk pengambilan degree mahupom diploma . untuk pengambilan degree , first adelah dengan mengisi upu untuk kemasukan bulan 9 setiap tahun kemudian intake untuk bulan mac every year dimana pemohon perlu mendapatkan no pin di bsn dan mengisi permohonan online xsilap biasanya talian dibuka semasa bulan 10 dan keputusan dikeluarkan pada hujung januari .. begitu jugak dengan diploma tapi berbeza tarikhnya memandangkan jadual pembelajaran degree dan diploma yang berlainan. 

kampus :
Uitm merupakan universiti terbesarla jugak di Malaysia . sebab saya mengatakan demikian kerna hampir setiap negeri di Malaysia mempunya kampus Uitm yang ber'induk'kan Uitm shah alam .. manakala kampus yang lain bertindak sebagai kampus cawangan dan kampus satelit. sekarang mclaa berada di kampus satelit puncak alam yang jarak 38km dari kampus induk ..
for more details, 



program + fakulti
sebagaimana universiti yang lain , Uitm juga menawarkan berbagai program yang semstinya memberikan peluang pekerjaan. antaranya law, engineering, medical, sains sosial, pengajian polisi , masscom, sains sukan dan rekreasi, perniagaan , sains kesihatan , perakauanan, art & design , dan banyak lagi sehingga saya pom xhbes explore .. okey sy akan lebih fokus kepada fakulti business memandangkan sy merupakan student fakuti business at puncak alam campus. 
for more details .

mclaa :
mclaa sekarang berada di tahun kedua semester ketiga (masuk 5mac2013) dalam kos pentadbiran kesihatan . batch mclaa merupakan second intake means batch mclaa masuk untuk yang bulan mac tu .. mclaa merupakan bekas pelajar Uitm dalam asasi Undang undang di Uitm Merbok selama setahun setengah .. berminat dengan kos ini ? rujuk entry cik nina yang nie sebab mclaa malas nak menaip ..

kos pentadbiran kesihatan / health admin:
kos nie mula diwujudkan bermula pada tahun 2007 seiring dengan kenaikan permintaan terhadap services dalam bidang kesihatan .. biler orang tanya mcla belajar kos ap ? mclaa jwb pentadbiran kesihatan kebanyakan mereka macam pelik dan mungkin jarang kedengaran disebabkan kos ini masih baru. malah bidang ini masih dalam pembahuruan di Malaysia dan buat pengetahuan semua kos ini hanya terdapat di Uitm Puncak Alam sahaja.


 clik sini untuk syarat syarat nak pilih kos ini .. paling minimum yela stpm with 2.0 cgpa .. 

kompem semua nak tahu career prospect from this course .. so click again ..


pensyarah :
kebanyakan lecturer untuk kos kami adelah lecture yang berkelulusan dari luar negara yela sebab Malaysia bawu sahaja terdedah dengan kenaikan dalam bidang health services. cara pengajaran mereka okey dan senang diikuti. sy suka dengan lecturers kos sy sebab most of them agak sporting. and i lube uulaa .. lecturer jugak terdiri dari lecturer kos lain seperti lecturer HR, CS, Office system disebabkan oleh kami memang belajar subjek kos lain jugak .. + subjek medical terminology and coding which is showing us to our part of career. 

campus puncak alam itself :
38km dari kampus induk , shah alam .. merupakan kampus satelit. masih dalam proses pembangunan dan pembinaan fakulti disekitarnya. antara fakulti yang berada di sini yela fakulti farmasi, sains kesihatan , asasi sains dan engin , hotel dan pelancongan dan yang terbaru bakal bertapak disini bermula mac ini yela fakulti art and design.


kolej di puncak alam :
mempunyai 2 kolej angsana dan rafflesia .. pelajar ditempatkan dalam bentuk apartment yang terdiri daripada 4 bilik , bilik air dan jugak ruang tamu .. setiap bilik dihuni oleh 2orang ... suasana yang agak selesa .. 
let's check up view of campus !



nun jauh disana adelah fakulti perniagaan berkongsi dengan fsk disebabkan fakulti perniagaan masih dalam pembinaan..



fakulti farmasi dan bangunan kelas asasi



sekitar campus masih dalam pembinaan



 

pemandangan waktu malam



tangga batu caves menuju ke kolej .. kurang 20anak tangga dari batu caves




kolej rafflesia



padang kawad ..



bilik 2 orang ..

so .. jom pakat mai jadik student uitm .. hehehheh
btw
Uitm dihatikuuu .. !!!


batch 2011/2012 tahun 1 semester 2 ...
bachelor of health administration 

7 comments:

  1. ohh, mkcik sy ade blaja kt uitm shah alam jgk. hehehe sy pun ada apply uitm, cume dpt ke tak tu yg x pastii :) apapun, tawakal jeee ;)

    haaa terima kasih join wlwpun dh last minute dan agak mmeningkan kpala saya. hahaha :)

    okay lah, sy dah follow back ;)

    sila blogwalking peserta lain jgk --> http://milikhusnahumairah.blogspot.com/p/senarai-peserta-segmen.html

    sila alert pd pgumuman pmenangnya kejapp shj lagi :D *tiktoktiktok*

    ReplyDelete
  2. dari segmen yang sama , jemput datang lawat ..

    http://ceritasukadukasaya.blogspot.com/2013/02/segmen-blogwalking-kenali-ipt.html

    done follow you

    ReplyDelete
  3. hehheh frust kite xterpilih ,.. btw thanks anjurkan segmen nie

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Nak tny, kos ni best tak? Boleh bg course outline tak?

    ReplyDelete
  5. salam nk tny la sng x nk bwak kos ni? sng x nk score dl?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sis..boleh tak nak minta email sis?saya nak berhubung dengan sis kalau boleh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...